Monday 11 July 2011

aku bukan perampas #13

“bukan! bukan cha yang bagi tau eyfa la oni! jangan main tuduh melulu!” tiba tiba kila muncul di muka pintu menjerit marah kepada oni bila terdengar oni tengking aku.

“then who else? selama ni memang cha jeles kan oni dengan zoul? so u want to ruin it right? sekarang puas?”

“bukan cha laa oni! dia tak cakap apa apa langsung dengan eyfa tu! ingat dia amek port sangat ke pasal korang? she still hoping for fikri the dumbfuck to love her and now u keep on blaming her. stop it laa! it not her fault! she didn’t told them anything!” makin tinggi suara kila.

aku terus tarik tangan kila. keluar dari bilik oni. esya ikut dari belakang tanpa sepatah kata.

esok harinya aku pergi ke kelas seperti biasa. dalam perjalanan ke kelas aku bertembung dengan remy. remy senyum dan berjalan menuju ke arah aku.

“u still mad at me baby?” euuuww~ baby dia panggil! celaka gila mamat ni!

“baby kaki u la! im not mad. like seriously. but please stay away.” langkah aku semakin laju.

“i suka dekat u. tapi u know… i dah lama couple dengan dia. i sayang dekat dia.” remy memberi penjelasan.

“i don’t need your shit ass explanation BABY! just go. kedatangan kau tak terkesan pon dalam hati aku. kau takde tak miserable pon hidup aku. please laa blah!” aku berhenti. sembor terus apa yang aku nak cakap dekat muka remy. puas!

remy pergi. berlalu. sekali sekala dia pandang ke arah aku dengan muka kesian. heh! like i care BABY?!

aku sampai ke kelas. langkah ke muka pintu mata aku terus tertangkap mata oni. oni senyum. aku membalas senyuman oni. macam tiada apa apa yang terjadi semalam. ah! malas nak ingat. bukan aku yang bagi tahu eyfa yang zoul dengan oni ada skandal. aku just bagi tahu bilik dia kat mana je kot.

“kila dah tau siapa punya kerja tu cha. kila tanya eyfa malam tadi.”

“siapaa?”

“lini!” kila seakan berbisik. lini hanya berada selangkah di belakang aku.

“shit fuck ah! lini? u serious ni?” aku terkejut. kawan yang agak baik dengan aku dan oni yang sebenarnya bagi tau perkara sebenar kepada eyfa. gampang!

“ingat tak hari yang eyfa tanya kita tu? sebenarnya dia da tahu dari lini! dia nak confemkan pulak dengan kita. then malam tu yang diorang bergaduh teruk tu! now, do we have to tell them lini yang bagi tau eyfa?”

“no need lah kila. kita rilex je laa. aku dah malas la nak amek port.” aku dah malas. sakit hati kena tengking dengan oni semalam tak hilang lagi.

malam tu oni datang dekat bilik aku. bawak milo and megi. ye. mungkin tu petanda dia nak mintak maaf. so kitorang makan berdua je dalam bilik. and yes, oni mintak maaf. mungkin dia tak dapat nak kawal perasaan dia bila kena sembur dengan eyfa.

aku tak kesah bila oni tak nak kawan dengan aku pon sebenarnya. aku bukan macam kawan kawan yang lain. hidup bahagia dengan duit mak bapak oni. heh. tak kebulur pon!

bila oni balik je aku terus bukak laptop. bosan kemain aku sebab takde esaimen bagai. bosan bosan!

aku login myspace. ada 1 mesej. aku senyum. cuba agak daripada siapa.

hye erin! jom pergi pavilion tengok wayang! wawawawa.
eh zoul ni dah kenapa ajak pergi pavilion tetiba pulak ni? aku reply cepat cepat.

eh u jangan la main main. baru je eyfa dengan oni gaduh u dah ajak i keluar? gila? haha! padan muka u!
hambek kau. aku sembur setepek dekat muka zoul. hahaha! tak sampai 5 minit zoul reply. eh online pulak dia malam malam ni.

woi perli baik punya kan? i chill je babe. haha! u kan pergi pavilion dengan remy haritu. turn i la pulak!
demmit! aku pulak kena perli dengan zoul ni. main kasar nampak?

eleh. u jeles kan? hahaha! pergi la bawak oni tu hah!

aku tunggu zoul reply memandangkan icon online now pada avatar zoul masih berkelip kelip.

oni tu takde apa apa pon dengan i la. eh u.i dah nak tidur ni. do u mind if i nak number u?
eh? mamat ni nak number pulak? yes yes yes! kemain suka aku lompat katil bagai. tapi … dalam suka aku jadi berat hati. entah kenapa.

aku terus tutup lappy tanpa reply sepatah pon mesej zoul. tidur.





3 comments:

oranglidi said...

zoul zoul... aku tak syorkan echa kapel dgn zoul. kih2222..

ghost said...

dalam otak zoul mesti fikir..

"kalau orang lain leh kuar dengan dia,apsal lak aku tak boleh..."

cik.mello said...

bila nak sambung citer nie...