Monday 22 October 2012

aku bukan perampas #14

pagi tu aku bangun dengan senyuman sampai ke telinga. faking. aku dah rasa seboleh bolehnya taknak dekat dia lepas oni and eyfa gaduh haritu. tapi kenapa aku rasa happy semacam? macam cibai aku rasa perasaan aku sekarang ni. aku rasa nak pergi bukak laptop bagi number fon dekat zoul.. tapi biarlah dulu. aku terus capai towel and pergi mandi. 

"chaaa! esya kat luar ni. siap dahh ke belum?" esya panggil dari luar sambil ketuk pintu. 

"kejap nak dekat siapp ni hah!" sambil angkut kasut, aku terus keluar cepat cepat. takut lambat nanti esya bising. malas aku nak dengar! kitorang pon terus straight gerak pergi class.

"kamu nak tau? semalam tiba tiba zoul mesej aku kat myspace siap mintak number fonnn!" aku dah macam kera kena belacan lagi tahap eksaited tu. macam dulu jugak. masa first time nampak zoul.

"kamu jangan buat gilalah cha! oni dengan eyfa baru gaduh kamu dah nak pergi kacau pulak? teringin gaduh jugak ke?" tegur esya. tegas nada dia. heh. cilake buat aku putus harapan!

"hmmm.. let me think about it first. kalau gaduh pon apa salahnya. cinta itukan ke buta?" seloroh aku. tapi sebenarnya aku tak main main. 

"ikut kamu cha. jadi apa apa nanti tanggung sendiri!" esya geleng kepala. malas nak layan kepala gila aku yang dah makin angau. dia terus senyap. aku lagilah terus kaku sampailah dekat dalam kelas. 

bila kelas dah habis tiba tiba oni, syu and fatin join aku dengan esya balik hostel. jalan sama sama lah konon. oni still lagi rasa bersalah dekat aku tapi biarlah. aku malas nak fikir. kalau dia rasa aku salah tapi taknak siasat apa aku boleh buat. 

dari jauh aku nampak zoul dengan classmate dia berjalan ke kelas. aku dah makin eksaited. nak tengok muka dia macam mana bila bertembung dengan aku. lagi lagi bila ada oni. aku nak tengok mata dia tertumpu dekat siapa. 

tapi cilake sungguh zoul. dia pergi lalu jalan short cut. nampak sangat nak elak dari bertembung dengan aku. mungkin takut dengan oni lepas kejadian oni kena serang dengan gf zoul. hahaha! takde telur punya zoul! pengecut! tahu nak main belakang je. puih! 

malam tu macam biasa. lepas je siap assignment aku terus bukak laptop. login myspace. nak tengok ada tak lagi mesej dari zoul. hati dah berbunga bunga. shit! dah lama tak rasa macam ni sejak break up dengan fikri. hadoi. 

u! mana ni? kedekut nombor fon betul! 

aku dah agak. confem ada mesej dari zoul. tapi kenapa dia mintak number aku? dia suka kat aku? ke dia tahu aku suka kat dia? ke dia saje nak main main kan aku? ah malas nak fikir. kang macam macam lagi anggapan tahi yang keluar. 

nah ni. 017628***2. sorry i banyak assignment. susah nak bukak myspace ni. later u just text me okay? bye! 

terel tak terel ah ayat aku. sebenarnya bukan ada assignment pon. saje nak biar dia text or call aku terus. malas lah nak ber-myspace ni. tak romantik! teringin jugak nak dengar suara orang handsome ni. hikhikhik! 

and langsung dia tak reply dah. icon now online pon dah takde. dia dah offline. takpe. sabar kan separuh dari iman. aku ni mencarut banyak pon iman kuat lagi -_- 

tapi malam tuh, esok tuh, lusa tuh, tulatt... dia tak text langsung. call apatah lagi. cibai apakah iniiii?!








No comments: