Tuesday 24 May 2011

aku bukan perampas #1

first time aku nampak zoul time jabatan aku buat meeting untuk discuss pasal family day. time tu kitorang sesama belajar dekat politeknik. politeknik mana tak payah la aku cerita. tapi yang pasti politeknik dalam malaysia. aku tengah blur time tu. cari group yang dorang dah separatekan untuk game nanti. melilau aku cari group aku. celakalah! aku lost! ^^'

“tashaaa!”

suddenly one of my classmate panggil. dia cakap dia satu group dengan aku. aku dah lega. tak payah nak melilau cari dah. macam kucing hilang anak aku tadi. penat gila. lahanat apa buat meeting time malam. dekat court pulak tu. gelap. nasib aku putih.

aku duduk cover cun. bebetulkan tudung bagai. pastu tengah mata melilau tengok orang tetiba automatik berhenti dekat sorang mamat hensem ni. pergh! time darah muda ni kalau nampak mamat hensem mesti macam kera kena belacan. nak menjerit kaw kaw punya! tapi dah kata cover cun kan? aku buat chill je lah. buat buat tak nampak je mamat tu. dalam hati gelora dada ni takde siapa tahu. ececececeeehh..

“kilaaaaaaaaa!” jerit aku dari jauh sambil berlari lari macam tak cukup tanah. seriously memang nampak macam kera kena belacan kalau korang tengok. kan aku dah cakap tadi?

“kamu ni dah kenapa cha? kalau jatuh terkangkang tadi camane?”

“tengok tu! tengok mamat tu cepat! hensem gila babi lah!!” babi pon aku boleh samakan dengan hensem. eksaited tak eksaited lah aku time tu kan?

“weh! tu kan zoul yang aku selalu cerita tu? boyfren eyfa yang tengah skandal dengan oni tu? kau tak kenal dia lagi ke??”

gulp. tertelan air liur aku. dia ke selama ni kila cerita? hensem kot? tapi player. takpelah…

hilang selera.


lepas berlari jumpa kila macam kera tadi terus balik bilik tarik selimut. tidur!

melepas nak beromantika begini. forever alone?
 
pee/ess : hai! aku titel ^^*

4 comments:

RastaMat said...

perkataan lahanat itu enak didengar..

hahaha...

Amni said...

cerita betul ya dear?

Titel said...

rastamat ; tuh da geram sgt. haha!

amni ; yes. my own story =.='

Anonymous said...

i read all ur 5 post. and akmal rasa sebijik mcm akmal ngh rasa skrg. just senyum & tak perlu kata apa2. :)