Wednesday 25 May 2011

aku bukan perampas #2



setiap kali hati aku rasa dia untuk aku. mesti SALAH.


oni. bestfriend aku. tapi perangai dia aku tak gemar langsung. pantang tengok lelaki hensem, macho, cute semua dia punya. semua dia try nak sapu. tak padan dengan tak lawa. sampai zoul yang dah bergirlfriend pon cair dengan dia. entah ilmu apa dia pakai. celaka sungguh! yang pasti aku still tertarik dengan zoul. kira celaka jugak ke aku? tapi aku tak kacau lah. aku tengok je dari jauh. ini sangat shit rasa dia.

1 hari time dekat cafe, si zoul ni lalu depan aku. time time aku dah suka kat dia selalu pulak nampak. time tak suka mana pernah nampak muka dia ni kat cafe. jangan cakap cafe la. jalan la 1 poli pon, tak pernah terserempak langsung walaupun dah 1 sem lebih dekat sini. ini lagi shit aku rasa. kalau nampak dia awal awal mesti dia takde gf lagi kan? oni pon tak sempat kacau kan?

“woi cha! pandang siapa tak berkelip langsung ni?” oni tegur aku bila tengok aku usha zoul tak berkelip. konon macam nampak malaikat! syu, fatin dan esya pandang aku pelik bila oni tegur. aku dah mula rasa guilty semacam. cibai lah. tak patut aku rasa bersalah. oni dengan dia bukan couple pon!

“err. tu hah budak jabatan kita tu. hensem habaq ang!” aku selamba gila cakap camtu walaupun aku tahu oni suka juga dekat zoul tu.

“cha! agak ah sikit! tuh kan oni punya! cha jangan nak ngada ngada ok?” urrrgghh! baru berskandal 2 3 hari dah cakap dia tu kau punya? abah kau la oni!

“eh tak! cha cakap hensem je. don’t worry la oni. i wont take yours.” aku tersenyum. kelat. pernah rasa kopi takde gula? kelat cam tu la rasa dia.

mata aku terus hilang selera nak pandang zoul. nak pandang orang lain lagi lah takde selera. tiba tiba fon berbunyi. ada text masuk.

dia kat mana? orang nak gi makan ni. dia nak ikut tak? orang takde kawan lah.


aku tersenyum. fikri text aku. bekas kekasih aku yang hampir 8 bulan aku dumped. dia pon sama poli dengan aku. tapi aku dah sem 2, dia sem 1. intake lambat lah kiranya. bagi dia kebetulan. bagi aku jodoh. tapi dia dah tak nak terima aku sebab alasan aku dumped dia langsung tak dapat terima akal dia cakap.

aku cari kelibat zoul. aku usha oni kat sebelah. dia pulak take turn pandang zoul dari jauh sambil bajet cantik. hati aku rasa benci. come on lah oni! jangan kacau boyfriend orang! tapi aku? suka senyap senyap je kot?

aku terus bangun. dari café pentadbiran aku terus bergerak pergi café asrama. having lunch dengan fikri.

aku pernah berharap ada sinar harapan dengan fikri walaupun fikri takkan terima aku dah. jadi aku perlu cari seseorang untuk lupakan fikri. zoul? tak. bukan dia.

tapi aku rasa hati aku dah mula sukakan dia. diri aku cakap dia boleh buat aku lupakan fikri. tapi dia boyfriend orang?

ah. lagi sekali rasa macam shit!






8 comments:

oranglidi said...

xleh blah gak si oni tu. wahaahaha. bajet zoul tu dia punya ke. haha.

rilek je. nanti ade jodoh ade la tu.

ghost said...

rasanya oni lebih bagus dalam terus terang,sound direct habaq hang.masalahnya hang,nih bukan kira rampas tak rampas,tapi kalau hang still nak lupakan fikri baik hang mulakan dengan zoul.tak kira lar hang nak buat dia balak atau puppet hang jer..lagi bonus kalau zoul suka kat hang..

dari hang gi makan ngan x balak hang tuh baik hang ajak aku makan.orang baru mcm aku nih lagi syok nak layan sembang...

Unknown said...

owh, peminat dalam diam yang berat mulut macam aku, haha.

btw, aku paling gemar baca perenggan pertama.

Titel said...

orang lidi : bkn zoul je. semua lelaki dia igt dia punya =.='

ghostwriter : ok. jom makan?

ries lee : tak tau la. aku rasa pelik bila perempuan approach lelaki. so better aku diam kot?

oranglidi said...

haha.. bahaya2.

RastaMat said...

bonus untuk jejaka berwajah tampan..

wanita menggila untuk jejaka berwajah tampan sampai terlupa semuanya..

Amni said...

errmmm... baik jauhkan diri dari zoul.. kang terluka, kita yang sakit kan.. huhu

Titel said...

orang lidi ; tau xpe =.='

rastamat ; yeah. tp untuk yg tak cantik mcm aku tak dpt la dia kot.

amni ; baca next next post u'll know whats goin on later :)