Friday 27 May 2011

aku bukan perampas #4

sejak dari kejadian aku stalk myspace oni dengan zoul tuh aku rasa benci gila dengan oni. benci! tapi aku boleh go on lagi kawan dengan dia buat muka fake senyum bagai and lagi gila, aku rasa nak lagi dekat zoul tu. lagi pun oni yang mulakan dulu kan? whats the matter? aku pon boleh la cuba nasib kan?

masa dalam class, aku duduk bersebelahan kila. selain oni syu fatin and esya, kila jugak one of my bestfriend. and roommate kila pulak kawan baik gf zoul. hah! ada chance la aku korek cerita kan?

“zoul dengan eyfa dah break ke? kemain lagi zoul layan oni?” aku tanya kila dengan perasan yang sangat kurius.

“hah? dorang couple lagi la. baru malam tadi aku tengok dorang dating dekat cafĂ© asrama. makan sama sama. apesal cha?” aku senyum sinis. senyum jahat mungkin?

“enough la erina natasha binti ahmad! go get a single boy! lagipon kau tengah tunggu fikri kan? pergi la ambil hati dia balik? if he find out that you’re flirting with another boy mesti dia kecil hati kan?” kila mula marah aku macam kakak marah adik. celake. aku tanya je kot? nak marah bagai ni apesal? demyu!

kebetulan. time kila tengah membebel tu fikri lalu depan class. aku tersenyum. lantas capai fon and text fikri.

baru nampak dia lalu depan class orang tadi. class abis pukul berapa? jom lepak petang ni?

apa yang lecturer ajar sikit pon tak masuk otak bila aku asyik sangat tunggu fikri reply text aku. tapi sampailah habis class. sampai dah malam baru dia reply text. memang down gila aku rasa. kalau boleh hempas fon ni dekat dinding dah lama aku buat. nasib takde duit nak beli baru! faking.

sori petang tadi orang busy. esaimen banyak. dia dah makan?

takde mood nak makan. orang tunggu dia dari petang tadi!  aku cuba nak merajuk dengan fikri.

sorry. orang dah cakap banyak esaimen kan. dia buat apa ni?

tengah buat esaimen jugak! banyak gilaa! teman boleh? takut tertido laa.  time ni aku berharap sangat fikri reply ok. itupun aku dah boleh buat aku lega walaupun teman melalui mesej je.

boleh. tapi kalau orang tertido sorry eyh?

aku melompat gembira bukan main lagi! lepastu aku sambung buat esaimen sambil text dia. bahagia sangat aku rasa time tuh. nama zoul muka zoul langsung tak terlintas dalam palehotak. sampailah aku text fikri macam ni :

orang nak dia lagi. kenapa susah sangat nak terima? tolonglah terima orang balik. orang janji kalau dia terima orang balik, orang takkan buat perkara bodoh dah! JANJI!

5 minit. 10 minit. 15 minit. 30 minit sejam. fikri langsung tak reply. air mata aku mengalir. aku terus pergi dekat katil. peluk bantal sambil menangis. sampai tertidur.


aku tau kau bukan tertidur. kau saje buat buat tido fikri! goddemmittt!! 


hey! over tau yuu nangis! aii nangis sambil tidur je tahu? power bukan?






6 comments:

Anonymous said...

here's the link awekchucktaylor.blogspot.com
Awek Chuck Taylor.

macam novel jugak. tapi sebenarnya true story. macam cerita awak la.
(:

oranglidi said...

erina natasha binti ahmad.

uiyooo. sdap nama.

weh, dlam klas fokus la! hahaa

tieykah said...

citer betol ke ni dear?

Amni said...

okey.. tunggu lagi.. hehehe

Unknown said...

wah, macam drama remaja terbitan astro ria bila aku baca entri kau ni. jangan lupa patenkan.

Titel said...

AAJ Jr. : ouh okay thanks. nnt i'll visit the blog :)

orang lidi : aku ni malas belajar. mmg takkan fokus punya!

tieykah ; yep :)

amni ; thanks :)

ries lee : patenkan? means?