Monday 30 May 2011

aku bukan perampas #5

seminggu aku tunggu respon dari fikri. takde langsung! tahap down aku sama macam down bila aku tengok zoul dengan oni bergayut berjam jam haritu. demmit! dan disebabkan aku terlalu down, bangun je dari tidur aku terus pergi mandi siap siap dan terus pergi makan. sorang. ye sorang sebab aku takde mood nak bercakap dengan sesiapa. dah lah hari sabtu! patutnya aku balik rumah tapi disebabkan parents aku balik kampung terpaksa aku duduk dekat hostel ni macam orang takde rumah! bosan macam gampang! 

“hai erin. may i sit here? i pon sorang ni. kita makan sama sama boleh? “ tanya zack bila tengok aku tengah lunch sengsorang. zack ni playboy dekat poli. dia jugak satu class dengan fikri. aku lambat bagi respon bila teringat fikri tak bagi aku layan zack. tapi apa hak fikri nak halang aku kan? belum sempat aku jawab apa apa zack dah duduk dan nampak dia gelojoh baca bismillah. takut kena halau la tuh! 

tengah leka kitorang borak tetiba .. 

“sana sikit weh! aku nak duduk kat sini jugak!” terkejut aku dengar suara fikri seakan akan menengking zack. 

“rilex la bro. aku bukan kacau gf kau.” bersahaja zack berkata tanpa menoleh dekat fikri. 

“aku ada benda nak borak dengan erin. kau blah boleh tak?” nada fikri dah semakin geram. 

“kau ni kenapa fik? tiap kali aku dengan erin ada je yang tak kena. kau sendiri cakap dia kawan kau tapi kenapa kau nak halang aku dari tackle dia? apekes lu bro?” 

aku kaget. aku ingat aku je kena warning dengan fikri supaya jangan layan zack. rupanya zack pon kena warning supaya jangan usik aku? apa motif fikri ni? 

“u wanna know the truth? she is my ex girlfriend. and i still love her and dia pon sayang aku lagi. so now get lost!” aku terkaku. terpaku. fikri sayang aku lagi? sayang? 

“erin! erinnn! termenung apa ni?” terkejut aku bila fikri panggil. aku tak perasan bila dia duduk depan aku dan aku tak perasan bila zack tinggalkan kitorang berdua je. 

“kenapa dia buat macam tu dekat zack? kenapa nak mengaku orang ni ex dia? tak jadi dia nak tackle dah! semua ni salah dia!” aku cuba untuk merajuk tapi memandangkan fikri tak akan pujuk aku chill balik. sigh! 

“apesal? suka kat zack jugak ke? orang dah cakap jangan layan dia kan? orang tak suka!” 

“eh biarlah! orang bukan ada bf pon! dia pon bukan nak jadi bf orang so should i listen to you?” 

“dah la orang taknak gaduh. japgi orang nak balik KL. nak ikut? member ajak jamming malam ni.” 

aku terus angguk setuju! gila nak duduk dekat hostel je tanpa buat apa apa? bosan tahu? aku terus habiskan nasi. cepat cepat balik bilik kemas baju dan terus tunggu fikri dekat pintu pagar poli. tak sabar untuk berdua duaan dengan dia dalam kereta! mungkin masa yang sesuai untuk lembutkan hati dia balik. ouh ye. jangan pikir bukan bukan apa yang aku nak buat dalam kereta ok? :P 

tapi sangkaan aku meleset. dari jauh aku tengok dalam kereta dia ada dua orang makhluk tak diundang. fucked up betul aku! time ni setiap saat aku mencarut! teruk betul lah fikri ni! and even worst dia suruh aku duduk dekat seat belakang dengan member dia lagi sorang? what the fuck man? 

sepanjang perjalanan aku buat buat tidur. aku malas nak layan dia dengan memember dia. sakit hati tahu? dan tiba tiba aku terbayangkan wajah zoul … 

zoul , kalaulah kau takde gf lagi ……


kadang kadang bila fikir pasal EGO fikri, aku rasa putus asa =.='

4 comments:

Anonymous said...

eh sakit pulak hati gua dengan Fikri. sorry emo lebih. haha

ghost said...

aiseh...dah jauh rupanya aku tertinggal citer nih.

kisah apa,kalau dah x-gf lagi mudah nak kacau.lantak dia lar nak gaduh ker aper..

oranglidi said...

aku rasa nak lempang si fikri ni. haihh..

Unknown said...

wah, kronologi kisah cinta tak kesampaian.