Tuesday 14 June 2011

aku bukan perampas #10

petang esok tu aku ada test. test yang sangat susah bagi otak aku. and yeah. i really hate to attend class when it comes to quiz test or fucking exam. siriyes! otak mesti blur. nak study pon payah. ni la jadi kalau mak bapak paksa study. sigh~ 

memandangkan semalam tak study langsung, bukan 1 2 soalan je tak dapat jawab. tapi banyak gilaa soalan aku tak dapat jawab dan paling aku benci bila esya buat muka bangga dapat jawab tapi langsung tak nak kongsi jawapan dengan aku. celaka. 

know what? esya ni memang baik dengan aku siap kongsi makan kongsi bantal tapi bab pelajaran? dia asyik nak bersaing dengan aku. tapi aku masih lagi lucky sebab dia tak pernah dapat potong markah markah aku walalupun aku malas study. and kadang kadang aku rasa annoying dengan best friend macam ni. 

keluar je dari class air mata aku mengalir. ni la perangai paling ngengade sekali aku ada. pantang tak dapat jawab test mesti nanges. ye lah. habis carry mark dapat berapa je nanti. dan time macam ni esya oni syu and fatin memang tak kan ganggu aku. aku lagi selesa emo sengsorang tak pun mengadu dekat bf. tapi mana ada! nak ngadu dekat parents nanti sesia kena membebel… 

hai erin. u dekat mana? text dari remy masuk. timing yang agak tepat. aku dah berkira kira nak mengadu. 

i baru habis test :( why? 

kenapa sedih? i ingat nak ajak u makan dekat luar. nak? 

i cant perform well lah test tadi. hmm.. nak makan dekat mana? 

chill la. jom i bawak u chill your mind. kita makan dekat BNO. okay? 

okay boleh. 

i tunggu u dekat pagar poli pukul 5 eh? 

okay. kalau macam tu i balik bilik tukar baju dulu. catch u later! ;) 

terus aku berlari anak balik bilik untuk siap siap keluar makan dengan remy. eksaited jangan cakap la. at least aku bole tenangkan fikiran dari memerap dalam bilik menangis kenang nasib. 

dari jauh aku dah nampak remy tunggu depan pagar poli dengan motor dia. aku senyum. tak pernah lagi ada orang bawak naik motor jalan jalan dekat kawasan poli yang agak berhutan ni. sampai je dekat remy aku terus naik atas motor dan mata aku tertangkap kelibat seseorang dekat ATM machine pagar poli tu. kelibat yang juga sedang memandang aku dan lantas jeling tajam. 

hoh? zoul! aku kaget. terus suroh remy bawak motor tinggalkan pagar poli cepat cepat. tiap kali zoul tengok aku dia jeling. kenapa? 



Tuhan? kau sampaikan perasaan aku kepada zoul ke? dia dapat rasa aku sukakan dia ke? 




aku terus rasa tak sedap hati time makan dengan remy bila teringat zoul tadi. baru ingat nak release tension dekat BNO ni. kedai makan tepi pantai. tapi lain pulak jadi... 

u okay? kenapa muka semacam ni? remy tanya buat lamunan aku terhenti. 

i okay je. eh? kita keluar ni tak kantoi ke dengan gf u? 

kitorang dalam proses nak break dah. dia tu queen control sangat lah. i rimas! 

tapi i dengar cerita u dah lama kan couple dengan dia? tak sayang ke relationship korang?

yep. since form 4. masuk poli sama sama. and dia tu cemburu buta. i tak buat, cakap i buat. hah! last sekali betul betul i buat. padan muka dia! hmm… u takde bf ke erin? 

bf? takde. waiting for somebody kot. entah la. i macam tak tahu hala tujuan hidup i sendiri. i macam tak tahu apa yang i per .. 

hai boleh join? aku terkaku. aku kenal suara orang yang tiba tiba mencelah bila aku sedang bercakap dengan remy tu. 

errrr… fikri? u nak join? kitorang dah nak balik ni. 

fikri terus duduk. aku terdiam sambil tengok lagat fikri dan remy. fikri ni kenapa menyibuk tetiba ni! aku terus makan tanpa bersuara. and bila nak balik fikri terus tarik tangan aku masuk dalam kereta. fuck! 





2 comments:

oranglidi said...

ah, potong stim btul fikri ni. x reti malu ke. haha.

Syazana Zainn said...

mcm dlm drama la