Monday 6 June 2011

aku bukan perampas #7

esoknya pepagi fon aku dah bunyi. demmit! aku tak cukup tidur lagi kot dah kacau. baru aku nak maki tetiba aku dengar suara oni menjerit di corong henfon.. 



“chaaaaa! where are u? we all looking for u lah for the whole day! where the hell are you chaa?” tak sempat aku nak jawab aku dengar pulak suara fatin “weh cilake! kau kat mana ni buat kitorang risau ni? kata tak balik siyal? kau kat rumah eh?” dan bila aku nak jawab fon tu dirampas oleh esya. 

“cha kat mana ni? balik rumah ke semalam? tak bagi tau kitorang pon?” 

“cha kat rumah cousin. balik dengan fikri semalam. im sorry semalam nak rush thats why forgot to tell u all. sorry okay? malam ni cha balik la.”

“gila kau cha? petang ni ada meeting family day jabatan kita la!” syu dah mula nak lepaskan kemarahan. 

“cha! u better balik cepat! karang tak pasal pasal nama kita buruk cha! kita dah la suka buat hal. hurry upp!” oni menjerit buat aku rasa nak bagi penyepak dekat muka dorang semua. 

aku fedup betul bila diorang call buat loud speaker. aku tak sempat nak cakap apa apa lagi diorang dah membebel bagai. fucked up! aku terus putuskan line. 

tak sampai beberapa minit fikri call. dia ajak balik poli awal sebab nak siapkan group esaimen. nasib aku baik. tak payah la aku nak call dia nak ajak balik awal. dan seperti yang dijangka, fikri pergi angkut member yang nak tumpang dia instead of angkut aku dulu. mungkin dia tak nak ada aksi air mata lagi dalam kereta dia =.=’ 

sampai dekat poli aku terus pergi dekat court badminton untuk meeting family day tu. memandangkan aku dah tahu zoul 1 group dengan aku so aku cari muka dia je. and finally, aku jumpa group aku and I was very surprised bila nampak oni duduk sebelah zoul. hey wait! what the fuck happened ni? 

“chaaa! lambat betul sampai. meeting da nak habis dah pon ni!” oni tegur aku bila aku duduk sebelah dia. tapi serious shit bila aku tengok dia aku terus hilang nafsu nak berborak. 

“eh kita sama group! bestnyaaaaa!” oni sambung lagi. and dalam hati aku dah mencarut carut dah. how come dia boleh masuk group sama aku ni? 

“oni memang group sama dengan cha ke? how come i didnt notice we''re in the same group before?” aku tanya sambil buat muka siriyes. 

err.. oni mintak tukar. saja nak dekat dengan zoul. hihi!” oni seakan akan berbisik. tidak mahu suaranya didengar oleh zoul agaknya. 

aku fucked up. terus bangun and blah dari tempat meeting tu and bagi alasan dekat senior aku migraine. aku terus pergi lepak dekat café sengsorang. 

“apesal tak gi meeting?” aku tak perasan bila fikri ada dekat café jugak. aku senyum. hilang sakit hati dekat oni tadi. 

“malas! tak larat lah. lagipon lapar gila ni.” 

“jom lah makan sesama. orang pon lapar jugak ni.” fikri ni makin pelik tetiba nak baik. 

sedang aku kusyuk berborak dengan fikri sambil makan aku tengok segerombolan student jabatan aku berjalan ke arah café. dah habis meeting mungkin. 

aku nampak zoul berjalan dengan classmate dia. dan bila dia lalu sebelah meja kitorang, dia usha fikri macam tak puas hati. dan bila dia pandang aku, dia terus jeling. 

hey man! what the fuck? aku hanya boleh mencarut dalam hati bila dijeling zoul. shit ahh! whats wrong?

“dia suka lelaki tu kan?” fikri tanya soalan yang aku tak jangka langsung akan keluar dari mulut dia. 

“yeah. i thought nak approach dia but im kinda shy and tetiba tengok si oni dah dapat dia dulu. how u know by the way?” aku selamba je mengaku. biar lah. bukan dia nak dekat aku pon kan? 

“oni bagitau. bagus la kalau dia dah boleh move on tanpa orang.” fikri terus bangun dan tinggalkan aku makan sengsorang. aku hanya pandang kelibat dia sampai hilang dari pandangan. 

aku tahu kau sakit hati fikri bila tahu aku sukakan orang lain. tapi aku dah malas nak ambil tahu sebab kau tak bagi aku peluang langsung untuk masuk dalam hidup kau balik! 

and oni ? kau saja bagi tau fikri pasal zoul kan? member apa macam ni??!!



apa salahnya aku nak move on kalau harapkan bulan jatuh ke riba kan?


5 comments:

oranglidi said...

fak la oni. tu je ak leh cakap. hahahahahahah.

ghost said...

jadi apa kurangnya kamu yang tetap hebat dengan cerita ringkas dan bersiri ini...pasti menjadi satu kepuasan bagi siapa yang mengikuti jalan ceritanya...

MeowMeow said...

how come your life is so complicated ? if I is in your place, I want to be honest with two guys about how I feel, and leave oni. girl that can make your life sucks and #wtf.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

oni, nama ejekan masa aku sekolah dulu. lagi satu, Odah. menerima ejekan juga