Tuesday 21 June 2011

aku bukan perampas #11

kejadian dekat kedai makan tu buat aku dan fikri bergaduh. teruk. dia tuduh aku perempuan yang tak setia. atas dasar apa dia tuduh aku tak setia sedangkan aku bukan milik sesiapa? aku buntu.
“kata sayang dekat orang, why are u cheat on me huh? depan mata orang pulak tuh!” fikri marah. mata dia merah. mungkin tahan marah. mungkin tahan air mata. God knows.
“dia nak cakap orang curang ke ni? hey! listen here! dia tak pernah nak terima orang jadi gf dia balik and now u cakap i curang? i tipu u? what the fuck ni? like seriously. im not yours kan? so what?”  aku mula naik angin. cukup selama ini aku bersabar dengan dia. cukup.
“at least bagi orang something yang boleh buat orang percaya dekat dia. ni orang tak terima dia dalam hidup orang lagi dah sibuk date sana date sini apehal? whats wrong with you?! “
“so now what? u wanna ask me to be yours and stop teasing around? huh?” aku seakan akan minta kata putus dari fikri.
“orang tak ready lagi.”
“see? kalau tak nak dekat orang just cakap tak nak! jangan nak simpan orang seksa perasaan orang macam ni! enough la fikri! we’re done! DONE!!”
aku tak faham fikri. aku tak faham apa yang dia nak. aku tak faham langsung kenapa dia macam tu.
pagi pagi jumaat aku dapat text dari fikri ajak balik KL. tapi aku tolak. aku dah malas nak layan lelaki ego macam dia. lagi pun aku dah janji dengan remy nak balik KL sama sama.
kitorang dating dekat pavilion. takde apa yang best pon. bosan! maybe sebab dalam otak aku terbayang wajah fikri. rasa bersalah. tapi perlu ke aku rasa bersalah? shit!
ahad malam. aku baru masuk pagar hostel tetiba aku nampak ada 3 orang perempuan depan pintu bilik aku. dah kenapa pulak ni? spotcheck? mana ada aku bawak menatang haram! rokok pon takde la woi!
“hah ni la perempuan tu!” aku nampak salah seorang perempuan hitam pendek menghalakan jari telunjuk ke arah aku.
“yes ladies? can i help you?” aku buat muka selamba. nak takut apa kalau aku takde buat salah ye dak?
“tak payah nak speaking sangat la! tahu la budak diploma!” eh? kerek betul minah hitam pendek sorang ni. tapi aku masih tenang.
“korang ni nak apa? kenapa berdiri depan pintu bilik aku ni?” aku bertanya buat kali kedua. berbahasa melayu. bagi paham sikit.
“so engkau erin natasha? yang keluar dating dengan remy dekat pavilion tu eh?” tanya salah seorang perempuan dekat situ. putih tapi muka dah kemerah merahan. tahan berak ke? heh.
“yes. why? ada masalah?” kehkehkeh. gila selamba aku jawab. memang faking aku rasa diri aku time ni.
“aku gf dia. eyda. apa kau nak sangat dekat dia ni? kau ingat dia single ke?”
aku gugup.
“well err.. dia cakap dia dah nak break dengan u. dia bosan dengan u. queen control sangat.” mulut aku lantas je menjawab tanpa diberi isyarat oleh otak terlebih dahulu.
“so that’s means kau boleh amek je dia dari aku ke? stupid bitch!” woh? terkejut aku bila dia mem-bitch-kan aku. tak boleh jadi ni.
“hey! u ingat bf u tu hensem sangat ke? tak hingin la weh aku nak jadi perampas kalau bf muka lagi sikit nak sama macam perogol bersiri!” sekali lagi mulut lancar bercakap tanpa isyarat otak.
“so yang kau sibuk keluar goda dia sana sini tu ape cer pulak weh? perogol bersiri konon! layan jugak? apa kau desperate sangat ke sampai nak rampas bf aku?”
“heh? rampas? tak hingin la weh! mulai harini aku takkan contact dah dengan perogol bersiri tuh! puas? now berambus! BERAMBUS!” aku menjerit! sepak pintu bilik aku sekuat hati. desperate? sial la perempuan ni!
diorang terus blah. takut aku tendang diorang kot. hmmphh!
aku terus mandi. kasi sejuk sikit perasaan dan hati aku ni. rasa nak mencarut berbakul bakul ni aku simpan je. salah aku jugak layan remy sial tuh! faking! faking!
malam tu aku tak boleh nak lelap. mungkin panas hati lagi. aku terus on laptop. log in myspace. check friend request and WHATTTTTTTTTT THEE?
zulkifli khuzairy.
ni zoul. dia add aku? mimpi apakah ini? WHATTAAA?!
aku terus tekan approve tanpa sebarang ragu ragu. hikhik!  



2 comments:

ghost said...

pantas betul kau ubah emosi kau ek...kat fikri kau hambur,kat remy kau kutuk..last2 si zoul yang belum pasti tuh jugak yang kau fokus..

tapi cintai orang yang mencintai kau,erin natasha(nama mesti bajet lawa punya..hihi)

bila nak habih kisah nih TT ?.

oranglidi said...

hahaha. nice a tendang pintu. bantai je terus orang camtu. hahaha. adui, makin kompleks jalan cerita hidup ko ni ye.