Tuesday 7 June 2011

aku bukan perampas #8

tiba sudah family day jabatan elektrik. dan sumpah siriyes shit aku tak excited langsung bila teringat yang oni 1 group dengan aku. kacau daun sungguh! 

“chaaa! im ready! lets go to the court!” dari tangga hostel aku dah dengar oni menjerit ajak aku pergi ke tempat berhimpun. heh. 

“wait a minute. nak pakai tudung ni!” 

“cepatlah cha! yang lain semua dah pergi. kita je ada kat sini lagi! hurry cha! oni tak sabar nak tengok zoul harini. rindu!” pagi pagi oni dah buat aku hilang mood and today will be my shitty day i guess. 

and yes, setiap jam minit saat time family day tu oni asyik berkepit dengan zoul and I was like hello? ni bukan time dating ye belangkas? ni time family day? behave la sikit! ni buat aku rasa benci dengan zoul ni. tak break lagi dengan eyfa dah melayan oni tuh macam gf pulak. dumbfuck! 

can we cut this part and fast forward? takde apa yang menarik time ni melainkan hati aku sakit tengok oni tergedik gedik dengan zoul. titik. 

malamnya, ada dinner sempena family day ni. and disebabkan apa entah, zoul tak duduk dekat dalam group dia which is ada aku dengan oni. dia pergi lepak dekat group yang ada classmate dia. mungkin malu sebab dia seorang je lelaki memandangkan lelaki dalam group aku ni semua masuk persembahan. 

tengah sesedap aku dengan memember 1 group tangkap gambar ada sorang mamat hensem tinggi kacak bergaya dengan baju melayu duduk berdepan dengan aku. tujuan dia nak tengok persembahan. oh ye. meja group aku depan sekali so ramai la yang datang serbu meja kitorang termasuk mamat hensem ni. 

dan hari family day tuh berakhir dengan tak best sekali bila time nak balik hostel si oni berjalan berdua duaan dengan zoul. bukan main lagi diorang ni. geram sungguh! 

sampai je dekat bilik aku terus buang mekap berkemban and terus nak pergi mandi tetiba .. 

“tasha! ada orang kirim salam!” bella tetiba menyapa. kebetulan bilik dia dekat dengan bilik air. 

“siapa pulak ni bell?” aku layan acuh tak acuh. mungkin sakit hati lagi dengan tindakan oni. 

“tadi perasan tak ada laki duduk dekat depan kau? pakai baju melayu purple. perasan tak? dia lah kirim salam!” OMG! dia la yang aku cakap hensem kacak bagai tadi kan? hihi! aku dah tersenyum kambing depan bella. 

“siapa nama dia bell?” 

“remy. dia ada pesan nak nombor fon. kalau boleh nanti bell pass je la dekat dia. how?" memandangkan aku dah lama berkawan dengan bella so tak heran lah dia ada nombor aku dan kebetulan si remy tu pulak 1 class dengan bella.

“give me his number. let me text him first okay? tapi lepas cha mandi la eh?” 

“okay.”  bella terus tutup pintu bilik and aku terus beredar ke bilik air. 

sebelum tidur aku capai fon. ambil kertas kecil yang bella bagi lepas aku keluar bilik air tadi. 

remy. 0195635**5. 

aku fikir punya fikir nak send text dekat remy ke tak. dah lah hensem! bergaya pulak tu! pergh! mungkin dia pengubat aku tak? fikri buat hal. zoul pon oni dah rembat. ah lantak. text je lah! 

hai remy. this is my number. nice to know u – erin natasha. 

aku terus tekan send tanpa berfikir banyak. tak sampai 5 minit remy reply. 

nice name. what should i call u then? and yeah nice to know u too. i terpikat tengok u dekat dinner tadi. beautiful. and hati i rasa nak sangat kenal dengan u.

awwwh! dia siap puji bagai okay remy ni! konon sweet la tuh? okay aku reply. 

panggil erin je ok? by the way i dah ngantuk actually. penat petang tadi main game kan? u pon mesti penat. text u later. goodnite! :) 

haruslah jual mahal dulu kan? haha! tapi aku betul betul dah ngantuk. walaupun aku rasa nak sangat nak text remy hensem ni tapi aku siriyes ngantuk. 

hai remy! kau boleh buat aku lupakan fikri tak?

kalau zoul dan fikri bukan untuk aku, aku harap remy orang yang sesuai. 





5 comments:

oranglidi said...

hahaha.. untung ko remy

ghost said...

macam fastfood gak ek...mudah,pantas dan mengujakan.hanya dengan satu kiriman salam terus boleh kontek-mengontek...nampaknya remy tak perlu bersusah payah,malah terus didatangi tawaran..

Unknown said...

nama kau macam nama adik aku. aku harap itu bukan remy ishak.

Titel said...

orang lidi : untung la sgt! haha!

ghost ; bila sedih kadang kadang otak tak waras bukan?

ries lee ; ouh sudah tentu bukan remy ishak!

oranglidi said...

untung la.. untung sabut timbul. haha